Combaterea Concurentei Neloiale a Angajatilor

Descurajarea savarsirii de catre angajati a unor fapte de deturnare de clientela. Sanctionarea angajatului care au savarsit fapta de deturnare de clientela.

SOLUTII LEGALE DE COMBATERE A FAPTELOR DE DETURNARE A CLIENTELEI SI RECUPERARE A PREJUDICIULUI CAUZAT DE ASTFEL DE FAPTE

Fostii angajati si-au infiintat societati proprii si au semnat contracte de prestari servicii cu societati (clienti) care se aflau initial in portofoliul de clienti ai societatii dumneavoastra.

Cum va afecteaza astfel de situatii?
Pierderea clientilor, diminuarea portofoliului de clienti;
Pierdere financiara;
Pierderea RESPECTULUI si APRECIERII in fata angajatilor si clientilor actuali.

Cum afecteaza lipsa de solutii si de reactie la astfel de evenimente?
Repetarea cazurilor de deturnare de clientela;
Pierderi financiare si mai mari;
Insolventa si faliment…pierderea afacerii.

Ce este de facut? Care este solutia?
Sa va cunoasteti drepturile (normele legale ce va protejeaza drepturile)
O.G. 12/2014 pentru modificarea si completarea Legii nr. 11/1991 privind combaterea concurentei neloiale… stabileste ca este considerata contraventie:
“deturnarea clientelei unei intreprinderi de catre un fost sau actual salariat/reprezentant al sau ori de catre orice alta persoana prin folosirea unor secrete comerciale, pentru care respectiva intreprindere a luat masuri rezonabile de asigurare a protectiei acestora si a caror dezvaluire poate dauna intereselor acelei intreprinderi.”
Consiliul Concurentei este institutia ce sanctioneaza astfel de fapte, la sesizare persoanelor interesate. Sanctiunile nu sunt unele mari: Amenzi intre 5 mii si 50 de mii de lei, pentru firme si 1 mie si 5 mii de lei pentru persoane fizice. Insa o contraventie astfel sanctionata poate atrage:
Raspunderea civila delictuala si RECUPERAREA INTEGRALA A PREJUDICIUL suferit de firma prin fapta de deturnare a Clientelei;
Drepturi care izvorasc din contractul comercial incheiat cu Clientul – Raspunderea contractuala a clientului – pentru incetarea contractului de prestari servicii – pentru semnarea unui contract cu firma fostului/actualului angajat.

Sa va stabiliti 3 OBIECTIVE pentru protejarea acestor drepturi:
1. Descurajarea savarsirii de catre angajati a unor fapte de deturnare de clientela. Sa nu se mai intample pe viitor astfel de fapte.
2. Descurajarea clientilor in a inceta, fara motiv, contractul comercial si sa semneze contracte noi cu firmele fostilor/actualilor angajati.
3. Actiuni concrete pentru sanctionarea angajatului/a fostul angajat si a fostului client care au savarsit fapta de deturnare de clientela.

Ce trebuie facut pentru indeplinirea celor 3 obiective?
Crearea unor documente interne (ROI, Acte aditionale la C.I.M.) – in care sa fie clar prezentate drepturile pe care le avem, sanctiunile aplicate celor ce le incalca si care sa arate clar faptul ca avem cerinta prevazuta de lege si anume – masuri rezonabile de asigurare a protectiei secretelor comerciale ale firmei (conditia ceruta de lege pentru ca drepturile noastre sa fie protejate in cazul deturnarii de clientela de catre fostul ori actualul angajat).
Crearea unui set de clauze pentru contractul comercial cu Clientul care sa ne protejeze financiar (sa ofere despagubiri integrale) in cazul in care – Clientul inceteaza contractul semnat cu noi pentru a semna un nou Contract cu o firma a fostului/actualului angajat.
Crearea unor instrumente pentru a avea mijloacele de proba necesare pentru dovedirea faptelor de deturnare de clientela.
Trimiterea de notificari avocatiale – clientului, fostului/actualului angajat in situatia in care avem informatii ca au fost savarsite fapte de deturnare de clientela.
Sesizarea Consiliului Concurentei in momentul in care putem proba faptele de deturnarea a clientelei.
Sanctiuni disciplinare pentru angajatul care a savarsit fapte de deturnare de clientela.
Actiuni in instanta pentru REPARAREA INTEGRALA A PREJUDICIULUI – indreptate impotriva fostului/actualului angajat (in baza raspunderii civile delictuale).
Actiuni in instanta pentru REPARAREA INTEGRALA A PREJUDICIULUI – indreptate impotriva fostului client (in baza raspunderii civile delictuale).

Doriti sa nu va mai confruntati cu cazuri de deturnare a clientilor?

Sa nu mai tolerati actele de concurenta neloiala si sa actionati ferm si rapid pentru protejarea Portofoliului de Clienti?

Sa nu mai aveti pierderi financiare datorita acestor cazuri si sa recuperati integral prejudiciul cauzat?

Doriti sa impuneti RESPECTUL si APRECIEREA angajatilor si clientilor dumneavoastra?

Va rog sa ne contactati pentru a putea primii o solutie personalizata pentru cazul dumneavostra!

Cu stima,
Ionel Vacarescu
Avocat Specializat in Combaterea Cazurilor de Deturnare a Clientelei

Email: ionel@vacarescu.ro
Tel: 0722 372 669
Adresa: Bd. Dimitrie Pompeiu, nr. 5 – 7, Cladirea Hermes Business Campus 1, etaj 2, sector 2, Bucuresti, Cod Postal 020335

Vrei sa vedem ce putem face pentru tine? Contacteaza-ne!