Esti antreprenor online si iti doresti sa iti protejezi brandul? Afla acum cum poti preveni pierderi de zeci de mii de euro prin inregistrarea unei marci!

Daca esti antreprenor online si iti vinzi produsele si serviciile sub brandul propriu, ai ajuns in locul potrivit. In urmatorul articol iti voi impartasi:

– cum poti preveni concurenta sa se foloseasca de brandul tau;
– cum poti evita pierderi de zeci de mii de euro prin inregistrarea unei marci;
– cum te poate ajuta inregistrarea unei marci sa ai succes in afaceri.

De ce este atat de importanta marca?

Marca are doua functii:
1. Arata provenienta bunurilor si serviciilor, legandu-le de un anumit brand.
2. Diferentiaza produsele si serviciile tale de cele ale competitiei.

Care este diferenta intre brand, business name si marca?

Brandul, ca si business name-ul este denumirea unica sub care te faci cunoscut in piata si sub care iti vinzi si iti promovezi produsele si serviciile.

Poate ca brandul este acelasi cu denumirea firmei tale sau este diferit de aceasta. Sau poate ca brandul se regaseste in domeniul web al firmei tale.

Indiferent de caz, desi denumirea firmei sau domeniul sunt unice si nu pot exista doua firme sau doua domenii cu aceleasi denumiri, asta nu iti ofera o protectie juridica impotriva celor care iti copiaza brandul.

De exemplu, daca brandul tau este “Online fun” si ai inregistrat domeniul “www.onlinefun.ro”, asta nu va impiedica competitorii sa inregistreze domenii precum “www.online-fun.ro”; “www.onlinefun.com”; “www.funonline.ro” si sa foloseasca aceste domenii pentru a-si vinde propriile produse si servicii online, incercand sa iti fure clientii.

Dar daca sunt cunoscut deja in piata ca detinatorul unui brand, de ce ar trebui sa imi mai inregistrez si o marca pentru acel brand?

Pentru ca, desi tu detii denumirea sau domeniul pentru acel brand, oricine poate merge la OSIM sa isi inregistreze o marca cu brandul tau.

Astfel, detinatorul marcii te poate obliga sa renunti la orice folosire a brandului, inclusiv sa ii cedezi domeniul web. Mai mult, acesta poate cere instantelor de judecata sa te oblige sa distrugi toate produsele vandute sub acel brand sau chiar sa platesti daune in valoare de zeci de mii de euro pentru folosirea brandului.

Si daca situatia nu era destul de rea, toti banii investiti in campanii de marketing si promovare vor fi pierduti, instanta putand sa te oblige sa incetezi sa folosesti orice materiale de promovare care au legatura cu acel brand.

Ce pot face pentru a evita astfel de situatii?

Pentru a putea evita astfel de situatii este nevoie sa inregistrezi o marca pentru brandul tau.
Prin inregistrearea unei merci vei beneficia de o protectie legala asupra brandului tau.

Care sunt avantajele inregistrarii marcii?

In primul rand, vei putea obliga orice competitor ce incearca sa se foloseasca de brandul tau pentru a-si promova produsele sa inceteze aceste actiuni, mai mult poti solicita in instanta sa iti fie platite daune.

In al doilea rand, poti cere autoritatilor statului sa confiste orice bunuri contrafacute cu brandul tau care induc in eroare consumatorii si amendarea drastica a celor care vand produsele contrafacute.
De asemenea, vei putea actiona impotriva detinatorilor de domenii web care se folosesc de brandul tau prin includerea acestuia in denumirea domeniilor lor sa iti cedeze aceste domenii sau sa renunte la ele.

Iti multumesc pentru ca ai citit acest articol! Ti s-a parut folositor?

Daca esti convins ca inregistrarea unei marci este urmatorul pas in dezvoltarea afacerii tale, profita acum de Oferta Speciala pentru Inregistrare Marca!


1 comentariu

  1. Andrei Valentin - 20/01/2015 17:08

    Inteleg ca ai o protectie legala, dar daca vrei sa faci ceva cu acea marca, spre exemplu sa inscriptionezi pe o cana embla ta, se poate vinde acea cana, legal, fara sa ai o firma?

    Răspunde

Have your say