Afla acum care sunt beneficiile inregistrarii unei marci pentru keywords-urile tale si care sunt riscurile la care te expui daca nu faci asta!

Dupa cum bine stim, keywords-urile sunt un instrument esential in atragerea de trafic catre site-ul nostru.

Pana in luna mai 2008, Google a avut o politica foarte clara de interzicere a intregistrarii de keywords ale unor marci inregistrate care nu ne apartin, in acest fel impiedicand concurenta de a cumpara keywords care sa contina marcile concurentei. Dupa aceasta data, acest lucru s-a schimbat, iar in prezent oricine poate cumpara orice keywords, chiar daca aceste contin sau sunt asemanatoare cu o marca inregistrata.

Care este pericolul pentru antreprenorii online?
Pericolul este ca un competitor sa cumpere keywords care sa contina brandul tau, si astfel sa se pozitioneze mult mai bine in cautarile utilizatorilor datorita muncii tale. Aceasta este o situatie des intalnita in practica, in cazul startup-urilor, care inca nu dispun de mijloace financiare pentru astfel de investitii, iar competitorii cu bani se folosesc de keywords cu brandurile startup-urilor pentru a-si creste traficul pe site si vanzarile.

Ce putem face in astfel de situatii?
Primul pas este inregistrarea unei marci cu brandul tau. Prin inregistrarea marcii vei deveni titularul unor drepturi care iti vor permite fie sa te adresezi Google in astfel de situatii, fie sa te adresezi instantelor de judecata.
Daca inca nu ai toate informatiile necesare despre ce presupune inregistrarea unei marci, te rog sa citesti urmatorul articol: Esti antreprenor online si iti doresti sa iti protejezi brandul?.

Exista precedente de acest fel?
Unul dintre cele mai cunoscute cazuri este speta Marks & Spencer’s vs. Interflora.

Situatia de fapt
Dupa modificarile aduse de Google politicii pentru keywords in mai 2008, Marks & Spencer’s a profitat de acestea din plin, cumparand keyword-ul „Interflora”. Astfel, de fiecare data cand un utlizator cauta pe google „interflora”, in cautare ar fi aparut un anunt publicitar Marks & Spencer’s.

Cifrele nu mint!
In perioada mai 2008 – august 2010, Marks & Spencer’s au beneficiat de 6.050.112 vizitatori si 434.338 click-uri de pe urma keyword-ului „Interflora”. Mai mult, in urma unui audit al site-ului din data de 18.06.2011, s-a putut observa ca 6,5% din click-urile primite de site erau generate de cautarile folosind keyword-ul „interflora”.

Ce a facut Interflora?
Interflora s-a adresat instantelor din Marea Britanie (atat Interflora cand si Marks & Spencer’s fiind persoane juridice de nationalitate britanica) unde a sustinut ca prin faptul ca Marks & Spencer’s s-au folosit de marca lor fara aprobare, acestia au indus in eroare consumatorii, care au fost facuti sa creada ca serviciile de livrare de flori ale Marks & Spencer’s fac parte din reteaua Interflora.

Ce a decis instanta?
Instanta, luand in cosiderare faptul ca foarte putini dintre consumatori pot face diferenta intre rezultate organice si rezultate generate de link-uri sponsorizate, a dat castig de cauza Interflora, motivand faptul ca ne aflam in prezenta unui veritabil exemplu de trademark infringement.

Iti multumesc pentru ca ai citit acest articol! Ti s-a parut folositor?

Daca esti convins ca inregistrarea unei marci este urmatorul pas in dezvoltarea afacerii tale, profita acum de Oferta Speciala pentru Inregistrare Marca!


Have your say